Naučili jsme se používat internet k mnoha věcem, a jednou z nich je vyhledávání recenzí a referencí.
Chcete si koupit novou pračku? Tak to určitě hledáte recenze těch, kteří už si pračku koupili. Je dobré vědět, jestli se na pračce našlo něco, co vám prodejce neřekl, a co by vám později mohlo na pračce vadit. Pokud je pračka kvalitní, tak se výrobce nemá čeho bát, a naopak kladné recenze mohou mnoha potencionálním zákazníkům pomoct v rozhodování.
Recenze se ale napíšou jen na spotřební zboží, recenze se píší i na zájezdy a hotely. Tady bych ale byla hodně opatrná, protože jestli někdo je nebo není spokojený se zájezdem či hotelem, to záleží i na požadavcích a jisté rozmazlenosti toho, kdo recenzi píše. Nejednou jsem narazila na recenzi, která hotel, který mi přidal naprosto luxusní, čistý, s milou obsluhou, tak recenze byla mínusová a dodnes nevím, co si od hotelu ještě víc mohl slibovat.
Recenze píší dokonce pacienti na své lékaře, což sice může někomu pomoct s výběrem lékaře, ale mna druhou stranu, ne všechny nemoci se dají lehce vyléčit a ne každý pacient je trpělivý, takže jsou tyto recenze opět značně závislé na osobních pocitech http://nadasuchankova.cz/kamaradkou-se-svymi-pocity-a-emocemi/ a náladách. Formou recenzí jsou i reference, které si na své stránky dávají firmy. Ukazují, co vše již dokázali např. postavit, vyrobit, co už někde ve světě funguje a s čím byli jejich zákazníci spokojeni.
Potřebujete-li např. instalovat vzduchotechniku, je příjemné podívat se, či se přímo inspirovat na stránkách reference Taurisplus.cz a kouknout se, co se firmě již podařilo instalovat. Mnohdy jsou reference firem zdrojem inspirací. Například chcete-li udělat na panelovém domě nové balkóny, nebo celkovou rekonstrukci, je obtížné vybrat neznámou firmu, ale má-li na svých stránkách dostatek referencí od jiných domů, které již opravili, bude vaše rozhodování mnohem snazší.